✓ FRI FRAKT ✓ SNABBA LEVERANSER ✓ HÄMTA I BUTIK ✓ BIKEFIT

Kundtjänst



Kontakt

Du når oss snabbt på telefon: 08-643 73 55 (10-18 må-fr, lö 10-14) eller e-mail: [email protected] Vi svarar på e-mail så fort vi hinner, senast inom 24 timmar må-fr. Självklart är du alltid välkommen in i butiken också!



Allmänt

Du måste vara över 18 år för att handla hos oss eller ha målmans tillstånd. Vi kan ej garantera att en vara som syns på hemsidan finns i lager, om det skulle bli fel kommer vi att kontakta dig snarast och bestämma en lösning gemensamt. Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och respektive upphovsman och får ej användas utanför hemsidan utan tillstånd. Färger kan uppfattas olika beroende på skärm, därför kan vi aldrig garantera att färgen som du ser på skärmen är exakt som produkten.



Frakt och leverans

CykelCity erbjuder fri frakt, hos oss handlar du fraktfritt(*)! Din beställning behandlas så fort som möjligt och oftast kan vi skicka dina varor samma dag om du lägger ordern innan kl 14:00. Leveransen sker till ditt närmaste utlämningsställe. Om du väljer att hämta ut dina varor i butiken så får du en bekräftelse när din order är packad och redo att hämtas. Alla leveranser sker med DHL. Ej utlöst försändelse debiteras med vår faktiska kostnad för frakt, emballage och returfrakt, dock lägst 195kr. DHL kundtjänst nås på telefon 0771 - 345 345.

Du kan spåra ditt paket med hjälp av det spårningsnummer som står i bekräftelsemailet från oss. Observera att paketet går att spåra först när det nått vår närmaste terminal, ej direkt efter vi har packat det. Klicka här för att komma till DHL.

(*) Skrymmande och extra tunga varor såsom cykelväskor och trainers är inte fraktfria, frakten är 400kr på dessa varor. Du kan se fraktkostnaden i varukorgen och kassan innan köp



Personuppgifter och cookies

Vi vet att du som kund och användare på hemsidan bryr dig om hur dina uppgifter registreras och delas. CykelCity Stockholm förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) och branschregler. Vi hanterar inte känsliga personuppgifter på hemsidan utan vi använder Klarna Checkout som ger dig som kund ett ytterligare skydd för dina personuppgifter. Läs mer om Klarnas policy och köparskydd här. Cykelcity Stockholm kommer inte sälja eller på annat sätt överlåta dina personuppgifter till tredje part såvida du inte samtyckt till detta eller det krävs enligt gällande lagstiftning. Vissa tekniska data samlas in automatiskt såsom webbläsarversion, operativsystem och hänvisningslänk. Klarna i sin tur erbjuder att spara dina kunduppgifter för att förenkla detta och framtida köp. Vi observerar också dina klick på sidan. Detta är för att ge dig som kund den bästa tänkbara köpupplevelse. Dessa data lagras i sk cookies i din webbläsare enligt branschstandard.

Vi använder självklart kryptering SSL (Secure Socket Layer) för alla betalningstransaktioner för att skydda dina uppgifter.



Returer och byten

Motsvarade inte varan dina förväntningar eller behöver du byta storlek? Du som kund hos Cykelcity Stockholm har 30 dagars retur- och bytesrätt. Kontakta butiken innan du skickar tillbaka något! Varan ska skickas väl paketerad, vara oanvänd och oskadd. Du kommer att få ett bekräftelsemail så fort vi mottagit din retur. Av hygienskäl byter vi inte produkter såsom underkläder. Rea-varor och tillfälliga erbjudanden har vi tyvärr inte heller möjlighet att ta tillbaka. Observera att vi inte kan erbjuda retur- och bytesrätt på varor märkta rea. Glöm ej att logga in på Mitt Klarna och förläng betaltiden. Du är betalningsskyldig gentemot Klarna fram tills returen är emottagen och bearbetad. Tveka inte att kontakta oss eller Klarna kundtjänst vid frågor! Som kund har du alltid ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59)



Betalningsalternativ och delbetalning

Hos oss kan du betala med alla populära betalsätt som kortbetalning, faktura, internetbankbetalning och delbetalning. Med faktura har du avgiftsfritt 14 dagars betaltid () eller förlängd betaltid (). Delbetalning erbjuds 6-24 månader och du som kund bestämmer själv varje månad hur mycket som ska betalas (dock minst 1/24 av beloppet). .  Vår betalpartner Klarna gör en individuell bedömning och kan i vissa fall begränsa vilka betalsätt som erbjuds. Läs mer här. Klarnas kundtjänst nås på telefon08-120 120 10.



Priser och erbjudanden

Priserna på hemsidan är i svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för felskrivningar. Tillfälliga erbjudanden och kampanjer kan förekomma. För varor märkta rea gäller ej retur- eller bytesrätten. För cyklar till reapris eller tillfälligt erbjudande ingår ej värdecheck.



Avbeställning och ändringar

Så länge vi inte hunnit packa och skicka din order så finns det möjlighet att ändra. Hör av dig och om du mailar skriver gärna "ÄNDRING" i ärenderaden. Kontakta oss snarast om du upptäckt att något blivit fel så gör vi vårt yttersta!



Lagerhållning

Lagerstatusen på varje respektive produkt ska stämma, men ibland kan det självklart bli fel. I dessa fall kontaktar vi alltid dig och rådgör hur vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vi strävar efter att ha alla varor i lager!
Våra olika lagerstatusar med förklaring:

Den gröna poängtröjan betyder att varan finns i lager och skickas omedelbart. Om texten lyder "få i lager" så har vi bara ett fåtal kvar på hyllan
Den gula vinnartröjan innebär att varan finns på lager hos vår leverantör och därmed har några dagars längre leveranstid
Den prickiga bergströjan visar att varan är på väg in och att det går bra att förbeställa den
Den röda ledartröjan betyder tyvärr att varan är slut i lager och inte går att beställa



Tvist

Vår policy är att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer om en tvist eventuellt skulle uppstå.



Reklamation

Att reklamera har du rätt till enligt lag. En reklamation innebär att du kontaktar oss och berättar att du inte är nöjd med varan. Observera att reklamation bara omfattar ursprungliga fel på produkten. Läs mer om reklamationsrätt hos Konsumentverket. Kontrollera alltid ditt paket med produkter så fort du mottagit dem. Om produkterna är skadade eller inte stämmer i antal, kontakta oss på telefon eller e-mail. Är det en transportskada på emballaget så ska det anmälas till DHL skadeanmälan inom 7 dagar. Ditt utlämningsställe Service Point ska hjälpa dig att göra en notering på kvittensen om skadan upptäcks redan där.